lördag 28 juni 2008

Inför Arvika 08

Om färre dagar än antalet fingrar på min ena hand är jag på väg till skogen och arvikafestivalen. Festival på riktigt med smuts, tält och ooande natten lång. Redan nu har jag dunkat hem spelschemat och prickat för årets höjdpunkter, och det finns mycket gott att hämta. Vissa bumsiband är måsten, andra vore kul att se, här är min lista.

TORSDAG
(Timo Räisänen)
Markus Krunegård - Mackan är ett måste!
Familjen - "Det snurrar i min skalle" har fått mig att överleva våren
Slagsmålsklubben - Upp till röj! (Frejp här kommer jaaa, haha)
Håkan Hellström - Självklar!
The Kooks - Sweethearts och brittrock, det kommer sluta i kärlekens tårar!
Robyn - Barndomsidol och en av falukorvslandets topp10!
(Slayer)

FREDAG
(El Perro Del Mar)
Adam Tensta - It´s a gansta thing, hiphop ÄR kärlek
(Lykke Li)
(Hardcore Superstar)
Kleerup - Kommer bli hur grymt som helst - taaaaget!
The Hellacopters - Absolut!
Kent - Tonårentider here I come
(Cut Copy)

LÖRDAG
Tingsek - Alltid sjukt nice stämning
(Pacific)
Looptroop - No shit sherlock, händerna i taket!
Yelle - Lätt!
Death Cab For Cutie - Ja tack!
(Hot Chip)

Inga kommentarer: