söndag 29 juni 2008

Färgsprakande electro på franska

2006 slog Julie Budet igenom på Myspace. Först nu har hon tagit min värld med storm. Ungefär 97% av den credden kan en mycket god vän ta åt sig som pumpat mitt huvud med fransk electro och kärlek på franska. Tack Å.

Min franska är fattig men med Yelle kan jag uppskatta en fabulöst vackert språk utan att förstå. Med Yelle skulle jag kunna hoppa runt i prickiga stövlar hela livet. Med Yelle skiner solen och livet leker. Med Yelle är allt precis så där som jag vill att det ska vara. Färgglatt. Estestiskt. Kärleksfullt. Grafiskt. Snyggt. Rätt. Galet. Energirikt. Hoppigt. LSD-Lyckligt.

Om jag någonsin lär mig franska går några av förklaringarnas procentenheter åt Yelle. Och om jag ska beskriva stil (alla kategorier) med ett klipp på youtube gör jag det med följande:

Next up är Yelle LIVE på Arvika 21.30, lördag.
Livet är fantastiskt.

Inga kommentarer: